mandag den 15. november 2010

Nested Symbol i tegningshoved

Flere har spurgt om det var muligt, automatisk at lade en Label i et tegningshoved vise papirstørrelsen. Umiddelbart vil man nok begynde at oprette Shared Parameters og forsøge at komme ud af problemet med en formel der læser bredde og højde på papirets dimmensionsparametre. Dette har for mig bare ikke kunnet lade sig gøre. Der er ganske enkelt nogle vandtætte skoder mellem Family Parameters og Shared Parameters i en Titleblock family.

Men jeg giver heldigvis ikke så let op. Jeg tænkte på at indsætte et Symbol (Generic Annotation) med en Label der kunne indsætte to værdier. Det gik fint, derefter indsætter min generic annotation family i tegningshovedet og associerer de to værdier med tegningshovedets bredde og højde.

Videoen er ikke af bedste kvalitet, men jeg håber I kan få noget ud af den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar