onsdag den 2. juni 2010

Detalje symboler

I meget lang tid har de fleste som spørger til Revit spurgt om, hvordan man laver detaljer. Eller sagt med andre ord siger mange: “Revit kan ikke lave detaljer”. Dette vil jeg gerne forsøge at mane til jorden.

Jeg blev på De Digitale Dage i Ålborg mødt af en påstand om at man ikke kunne tegne et kileskåret isoleringssymbol. Dette så jeg som en udfordring på min trigonometrilærdom (Eller mangel på samme).

image

Templaten er Metric Detail Component.rft, buerne ar skab med array og de lodrette linjer er skab af to Filled Regions. Selve parametrien er der hvor det virkelig rykker, og min gamle matematik lærer ville være stolt hvis han så disse formler.

image

I et projekt er justeringen gjort med “Pile”.

image

Familien kan du henter her, men kun i 2011 format

Kileskåret isolering

5 kommentarer:

  1. Super brugbar familie og smart tænkt. Du skulle vel aldrig kunne lave filen til 2010 også?

    SvarSlet
  2. Genialt ! Må indrømme at jeg selv har prøvet at lave denne, men uden success... er sikker på at din gamle matematik lærer er stolt ! Men det er faktisk brugen af Filled Regions til de lodrette streger der er mest genialt, trigonometrien er jo relativ "simpel" :-)

    SvarSlet
  3. @Nicklas: Jeg vil egentligt helere bruge energien på noget nyt, derfor skulle du kunne lave den ud fra de to billeder der er med.

    SvarSlet
  4. Christian Bøggild Schuster5. november 2014 kl. 09.41

    Hej Peter. Jeg leder efter en family til kileskåret isolering og faldt netop over dit indlæg tilbage fra 2010. Smart lavet, Den skal dog gerne vise hård og ikke blød isolering - har du lavet eller er faldet over en sådan sidenhen?

    SvarSlet