mandag den 18. maj 2009

Space Naming Utility 2

Jeg har tidligere lavet et indlæg angående Space Naming Utility og nu hvor Revit MEP 2010 er frigivet har flere spurgt om hvornår Space Naming Utility kommer til den nye version.

Mig bekendt er det ikke sket endnu. Jeg har dog læst flere steder at den nuværende Space Naming Utility burde virke på 2010 men ingen forklaring på hvordan. Derfor har jeg forsøgt at få det til at virke og endelig er det lykkes mig så derfor skal den viden nu deles.

Hvis programmet ikke allerede er installeret kan det hentes via Subscription Center

Efter det er installeret virker det i Revit MEP 2009 og hvis det ikke virker i Revit MEP 2010 så følg nendenstående guide. Det er lidt teknisk men jeg er sikker på at I kan få det til at virke.

Hvis/Efter at Space Naming Utility er installeret, findes den under følgende sti for standard installationen:
C:\Program Files\Autodesk\Autodesk Revit MEP Space Naming Utility

Åben filen Revit.ini, som findes under følgende sti for standard installationen:
C:\Program Files\Autodesk Revit MEP 2010\Program

Tilføj eller ret følgende streng:

[ExternalCommands]
ECCount=1
ECName1=Space Naming UtilityECClassName1=SpaceNaming.Command
ECAssembly1=C:\Program Files\Autodesk\Autodesk Revit MEP Space Naming Utility\SpaceNaming.dll
ECDescription1=Update space name with room name

Vær opmærksom på at linjen ECAssembly1= skal indeholde den korrekte sti for hvor Space Naming Utility er installeret. Er beskrevet tidligere.

Hvis [ExternalCommands] allerede eksisterer, fordi der i forvejen er installeret Extensions, skal ECCount=1 ændres til foreksempel 2. Det samme gælder også ECName2, ECAssembly2 og ECDescription2.

Husk altid at gemme en kopi af den oprindelige Revit.ini fil så det er muligt at komme tilbage til udgangspunktet og husk også at ændringen først finder sted når Revit åbnes efter tilpasningen.

1 kommentar:

  1. Der findes en original skrivelse omkring installationen af Space Naming Utility som jeg efter bedste evne har formuleret på dansk i dette indlæg. Kopier nedenstående sti ind i en stifinder og den originale beskrivelse åbnes i Word.
    C:\Program Files\Autodesk\Autodesk Revit MEP Space Naming Utility\read me.doc

    SvarSlet